Monday, 20 May 2013

'meriang'

hu3...istilah meriang ni bukan la bermaksud riang ria, gembira maupun ceria...tapi ini adalah istilah jawa yang membawa maksud demam..;P sesape orang jawa tu paham la kut...ke...salah istilah tu?? kalau salah tolong betulkan ye...;)


yep, sejak dua menjak ni bila dah dihimpit dengan jadual yang ketat dek kerja...kepala pulak asik nak memikirin hal-hal kerja yang tak sudah-sudah...kualiti tidur pun dah  berterabur...haaa, cuma bab makan memang tip-top...sakit-sakit pun makan berselera...malah lebih selera berbanding sihat :p...( apa??, pembawa budak?, oh itu sudah pasti lah tidak~ iye aku pasti)..Oleh sebab itu, mungkin juga  stress dan kurangnya berisitirehat,  hasilnya terkenalah jangkitan selsema yang tak semena-mena. Untuk pengetahuan korangz, aku ni adalah spesis yang jarang-jarang terkena sakit, bila dah kena sakit tuh,, halamak hai....tak tentu arah badan dibuat nya...;(




Walaubagaimanapun, sebagai umat Muhammad yang berpedoman ( ehcewah) aku terima & redha saja ketentuan Nya. Yakinkan je diri sendiri yang sememangnya sakit itu , penghapus dosa-dosa...Maybe, dah bertimbun-timbun dosa aku yang aku sendiri juga tak sedar-sedar  & dengan cara ini juga kita dapat insaf dan beringat...hu3; betui tak??..Hanya pada Allah jugaklah aku berserah dan bermohon....







>> demam makan megi best kan? :P ^_^

No comments:

Post a Comment