Tuesday 25 November 2014

it's 39 weeks!


Assalamulaikum w.bt..

aik? tak bersalin lagi ke ?..ingatkan dah selamat ...gitula kalau berjumpa dengan sesape , semua bertanya soalan femes nim.. jawapannya, blom lagi ..walaupun hakikatnya dah cukup benar tempohnya~39 minggu nak masuk 40!!

Berserah  saja pada kuasa Allah..kalau Dia kata "kun fayakun", besok  bersalin , maka bersalin lah hakak... lagi pun duenya  2hb Disember nanti..so, kalau dicaturkan masih ada lebih kurang seminggu je lagi.  Ape yang mampu dilakukan  just tenangkan jiwa, relax & hitungla hari-hari dengan tabah serta positif..hihihi.. tak mau dah piki pape sekadar tawakal, doa yang mencurah-curah setiap hari & amalan-amalan sihat  agar segalanya dipermudahkan,lancar,selamat, & sempurna..tu ja... Baby girl @ boy?..suprised!..kita tungga aje rezeki Allah nak bagi.. ;)

Alhamdullillah, syukur..sepanjang kehamilan diberikan kesihatan yang baik walaupun pada 1st trismester mengalami  ' morning sickness' yang  sedikit sebanyak menguji kesabaran dan  kecekalan sebagai seorang ibu mengandung, dan tidak kurang juga masalah-masalah lain pada minggu-minggu ke-20an...dengan kes uri bawah, anemia, edema serta sedikit keletihan(termengah-mengah mak jemah)...semua itu dapat diharungi walau tak setabah mana. Biasalah resam orang berbadan dua kan...tika di uji itu, tanda Allah sayang, ye tak?...Redha dan pasrah selalu di motivasikan untuk diri sendiri, walaupun kadang-kadang emosi tak berapa nak stabil dan mood tunggang langgang . 

Dikesempatan yang ada ini, hakak nak mohon doa daripada readers sekalian yang baik hati, doakanlah yang molek-molek, agar selamat dan dipermudahkan berpihak kepada hakak...Dup dap dup dap sambil menghitung hari ini memang tak boleh disangkal lagi...tipu lah kalau takde perasaan tu...huhuhu

In syaa Allah , panjang umur kita jumpa lagi dengan entry new born pulak..ok...
semoga berbahgia semua...;) daaa


MENGHITUNG HARI~ sambil nyanyi lagu krisdayanti ;P 





Antara persiapan untuk menyambut orang baru...Biru?? tak semestinya untuk boy kan..hihihi...pape pun doakan yang terbaik tuk hakak ye kawan-kawan...

No comments:

Post a Comment