Saturday, 23 February 2013

Cara mudah aku untuk 'berawet muda'...hu3

Assalamulaikum & Salam sejahtera semua..^_^

Bila bercakap pasal sihat, nampak awet muda & yang paling ramai suka sudah tentulah >>>> cantik....lebih-lebih lagi  orang pompuan  & batch mak-mak cam aku ni...hi3..aku bukan lah nak mention yang aku ni cantik & awet muda sangat ( mata kat atas sambil tangan kat dada), cuma seperti biasa aku kan suka share apa yang aku rasa & alami dengan korang-korang sumey...ha...kali ni aku nak ceritakan bagaimana aku menjaga kesihatan & kesejahteraan tubuh badan...senang kata  ' cara mudah aku untuk berawet muda' seperti tajuk diatas...

1) Mula-mula sekali bila bangun pagi sebelum solat subuh, aku tak akan gosok gigi @ pergi mandi dulu. Perkara pertama yang aku buat ialah minum air masak 1-2 gelas . petua ini dah ramai yang tau kan...memang sah untuk awet muda gitu...lepas tu baru pergi bilik air, mandi & berwuduk untuk solat subuh..p/s: selepas berwuduk juga digalakkan jangan lap air wuduk tu, biarkan ia kering dengan sendiri tau...selain air wuduk kita tu boleh menghapus dosa-dosa kecil tapi ia juga sebagai satu jalan untuk membuatkan muka kita awet muda...In Shaa Allah..jadi rugilah, sesapa yang lap air wuduk selepas berwuduk tu...







2) Selepas sarapan aku akan telan capsul ni yang dinamakn VCO Catalyst iaitu capsul yang mengandungi minyak kelapa dara. Capsul ini perlu dimakan setiap 2 biji sehari iaitu macam yang aku terangkan tadi selepas sarapan & sebiji lagi sebelum tido ( semasa perut kosong)









3) Bila dah ambil supplement seperti ini, air masak( lagi)  akan sentiasa diminum supaya keberkesanannya dapat berfungsi dengan baik~ tapi kalau tak amik supplement pun,air masak memang wajib untuk aku minum sekurang-kurangnya 7-8 gelas sehari.


4) Waktu makan malam aku biasanya akan berakhir pada 7-8 malam...~tapi kadang-kadang aku 'terlajak perahu' juga..kul 9-10 kalau 'ngeleh'- bak kata orang jawa..aku makan jugak...tapi tak selalu camtu..jadi waktu tidur aku dalam lingkungan 10.30 ke 12.00 ialah waktu sedang baik untuk aku menelan sebiji VCO ni lagi bersama dengan Collagen yang juga daripada produk Catalyst..P/S: Minyak kelapa dara ni juga kadang-kadang aku suka buat mask di tengah-tengah malam. caranya: cuci & scrub muka terlebih dahulu...bilas dengan air suam (supaya pori-pori kulit terbuka & mudah untuk masker tersebut meresap kedalam kulit)... kemudian baru sapu minyak tu kat muka..disyorkan buatlah hari-hari pun takpe @ sekurang-kurangnya 2 kali seminggu, tak pon sekali seminggu~ tapi kadang-kadang aku malas juga...sampai bertukar menjadi 2 kali sebulan @ sekali sebulan...hu3...



Cara makan :Tak perlu bancuh, Koyak plastik collagen tu, LETAK KAT LIDAH & HISAP :) Lepas tu baru lah minum air suam,air kosong or lagi bagus JUS buah! (jangan minum dengan kopi O pulak ye.

5) Selain cara-cara ini, berwuduk (juga telah dinyatakan) boleh  menyumbangkan kepada awet muda, usah rasa sangsi dengan kemujaraban berwuduk ni..asalkan  berwuduk tu dengan cara yang betul ,mengikut syariat islam & hati yang ikhlas nak mengadap Allah...wallahualam..Oleh itu jangan sekali-kali meninggalkan wuduk kerana wuduk juga banyak manfaatnya.


Sekian...owh.yea, akan datang aku akan kongsikan plak kesan-kesan penggunaan produk Catalyst yang aku guna ni..tunggu tau...bye ^ sharing is caring^



No comments:

Post a Comment