Wednesday 27 March 2013

Giler tomato!!!


aku bagi nama 'Pumpkin tomato' sbb bentuknya macam pumpkin , kan?

wah, geram kan bile tengok tomato tu....orang selalu sebut-sebut pasal " giler kentang", nah sekarang aku nye tag line pula " giler tomato"...muahahaha...ini adalah tomato-tomato yang baru dipetik daripada pokoknya...memang heaven bila mengunyah buah ni..rangup & manis rasanya! siapa yang tanam? ...eh, bukan aku yang tanam...my MIL yang bertungkus lumus menanam, membaja, menyiram & segala 'me' yang lain...aku pulak yang dapat nama, hu3....memang tak boleh bla kan menantu cam aku...aku tau makan & snap gambar ..lepas tu post kat FB & cerita kat blog...bertuah nye anak...:P..tapi bila dah terpost pasal ni ramai yang menjadi ' giler tomato' berjangkit cam aku...siap ada yang mintak pos benih & mana yang terdekat tu bolelah berkirim..ngeh3...bukan ape, rezeki Allah bagi elok di kongsi-kongsi..tak gitu?



Yang ni pulak tomato biasa...sian dia muda lagi..baru segan-segan nak tumbuh ...dah dibawa masuk dalam blog ni...hi3..ni tak pasti takat mana tumbesaran dia..dibuatnya merajuk, takat ni je kut besar dia.. jom kita tunggu dia merah ...jeng3x


No comments:

Post a Comment