Friday 17 May 2013

Super Duper Busy!

e'eh bukanlah aku nak mention yang aku ni seorang yang paling sibuk dalam muka bumi ni...tapi sebagai yang pernah merasai  kesibukan dan sentiasa ada saja kerja yang nak kena buat.....pendek kata kerja yang tak sudah-sudah :p. Yup, dikala ini, waktu ini dan sejak dua menjak ini aku sedang ' menikmati' kesibukan itu  'senikmat-nikmatnya'...muahahaha..(statement psiko ke hape ni ;P)







Sebagai seorang berpedoman, aku anggap saja ini adalah satu fitrah kehidupan (walaupun kekadang stress juga dibuatnya). Kalau tak sibuk, takda pulak kerja yang nak dibuat mulalah timbul rasa bosan...dah plak hal nya~ bila ada kerja..kerja saja memanjang...bila takda kerja..bosan memanjang..aish manusia kan...tak pernah terlepas daripada rasa 'ketidakpuas' itu. 

Papepun,walau kerja dan bidang apa sekalipun (lawyer, majistret, doktor @ whatever else) yang kita ceburi, laksanakan sajalah dengan hati yang ikhlas, semoga Allah pandang apa yang kita lakukan itu dan yang paling perlu diingat, walau sesusah mana tugasan tu, dah nama pun kerja, haruslah jalankan tanggungjawab sebaik-baik nya kerana daripada situlah datangnya rezeki kita..semoga rezeki itu juga diberkati Allah SWT...tu yang penting, kan...sape setuju?? angkat tangan..ngeh3..




Soalan cepumas! :  korangz pun tentu pelik jugak kan..dalam busy-busy yang dikatakan aku ni, sempat pulak ye nak mencatit kat dalam blog ni?..kui3....biasalah aku, bukan saja super duper busy, malah  super power crazy...muahahah ~ ting tong...okehlah korangz....aku pun nak undur diri dulu....banyak lagi 'kerjaan' yang melambai-lambai tu...>chow cincau< hu3..^_^





No comments:

Post a Comment