Saturday 16 February 2013

"Tanak anak lagi ke"?



soalan yang aku anggap cepumas...berbulu  jugak la kekadang telinga ni...lagi-lagi bila yang siap bagi sebab musababnya sebagai penguat bagi soalan itu...antaranya: 

1) "ala, apa nak tunggu lagi, umur bukan makin muda, makin tua makin susah nak beranak"

2) "anak-anak dah besar, dah sekolah plak tu"


hu3... giler tanak??? mestilah nak, malah sekarang ni dah tahap rindu-rindu nak timang baby balik....tapi bila fikirkan balik, aduhai banyak plak perkara-perkara yang perlu dipertimbangkan..ni lah antaranya: 

1) masalah pengasuh nak jaga baby nanti...sekarang susah nak carik yang boleh sayang anak kita cam anak sendiri

2) masa yang tak berkualiti: dahla wiken keje..kang pe jadi kat anak yang kecik tu ..( takut terabai, kesian dia)

3) kekukuhan ekonomi keluarga. bukan tak mampu  tapi takut juga nanti yang part ni terabai kesian dia lagi kan..memanglah rezeki anak-anak tu ada masing-masing.cuma kalau boleh dirancang, kita rancang selebihnya Allah yg tentukan.

4) 'ketraumaan' dengan kenangan2 bersalin yang dulu...ceasor & normal pernah merasa kedua-duanya ( hu3 mcm la org lain tak rs sakit  ngeri...haih, part ngeri aku ni len sket...seram tau)...

5) Fobia ngan kes2 dera anak dek pengasuh..x kirala indon ke bangla ke..org tempatan ke..bagi aku same je...( nak plok aku ni memey sush nk beri kepercayaan kt org..pendek kata cerewet..x caye tanye encip suami aku tu, die pon pengsan ngan kecerewatan isterinya ini, kuang3)..

ni lagi kes dera baby oleh maid indon...bultein utama tv3 semlm...hu3 menyayat hati ...

Thumbnail

http://youtu.be/v3gOjVKwP4U




untuk pengetahuan, anak-anak aku dulu aku sendiri yang jaga memandangkan aku dulu mem besar, fulltime housewife gitu...sekarang ni plak dh jadi wanita berkarier, so...nak gunakan masa berkarier ini sebaik mungkin..u know...





jadi, untuk mencegah apa yang patut dicegah, aku ambil keputusan untuk meneruskan menelan pil ini sehingga hari ini. In Shaa Allah, taun depan rasanya nk stop kot tu pon bergantung kepada kesediaan & keyakinan tuk menjadi seorang pregnant lady lagi...huiii..ni kalau encip asben aku tau ni..melompat girang die..ape x nye, dia memey pecinta budak kecik & nak anak seramai sedozen malah lebih drp itu kot, ha3..oh no..!




ni plak chenta ati, pengarang jantung aku & encip suami...sorang ikut umi sorang ikut abah..alhamdullillah sepasang & dah besa pon sekarang...alahai...memey le pic masa baby..& memey rindu sangat2 nak ada baby lagi...In Shaa Allah dah bersedia & dah rezeki Allah nanti, aku akan terima seadanya...doakan yang baik2 ye tuk kami sekuarga...;)





No comments:

Post a Comment