Friday 19 July 2013

Puasa diperantauan (~ ~)


Memang terasa lain nya menyambut ramadhan, ifar & sahur di perantauan ni (maksudnya jauh daripada family kandung) . Suasana dan cara berbuka / sahur juga lain. Apetah lagi 'keghairahan' untuk berlumba-lumba mengumpul sebanyak pahala juga kurang. Senang cite takde 'mari' pun suasana tu. Entahlah ape sebabnya...aku sendiri pun tak pasti. Seolah-olah aku berpuasa sorang2 diperantauan ni. Yelah betul, lain tempat lain suasana nya, lain orang lain caranya..uhuk...seriously aku sangat-sangat terasa kehilangan suasana tu. Rindu nak bersama-sama family tapi apekan daya..hajat belum kesampaian...plus sebab aku dah mengikut suami ni...agak terbataslah skit..;(

Bercerita tentang diperantauan ni, korangz sume tentu nak tau kan, tang mane je yang mengatakan di 'perantauan' sangat tu? hi3...Yang Sebenaq2nye aku duk kat Johor je pun, keluarga plak dekat Selangor ..ngeh3...al-maklumlah ikut encik suami ke tanah tumpah darahnya.....Eh, ingatkan kat mana tadi ea?? hik3... bunyik 'di perantauan' macam kat london, tokyo ..ke las vegas camtu...upenye dekat je pown....;P ...ala tu kira jugak duk perantauan pe aka jauh daripada keluarga terchenta gitu..





mood: bosan puasa diperantaun ni ;(

2 comments: