Friday, 4 October 2013

adekah tragedi lagi?

Bulan september dah pun berlalu dengan meninggalkan bermacam-macam agenda. Salah satunya sambutan ulangtahun suami dan aku sendiri yang kebetulan jatuh dibulan yang sama...suweet kan kami :P kui3...tak sangka umur diambang dewasa ni masih lagi di'suprise'kan dengan besday celebration...kek inilah jadi bukti kejutan sempena besday kami, tetibe je muncul tah daripada mana..tetau  kena potong kek ...hu3...sebaiklah mereka-mereka yang merancang tu bijak, diolahnya tepung gandum jadi kek ni...kalau kurang bijak...dah lame tuan punye badan ni kena lempar tepong....ha3





Tu kisah september, dah berlalu pun......selepas ni kenalah say hi pada oktober pulak...(wah setiap bulan ade kisah memasing;P)



Entah macam mana,  seperti sudah disetkan masuk bulan oktober je...macam-macam kejadian yang berlaku...ataupun dah memang kebetulan...bulan oktobber, bulan yang ujian  (malang tak berbau)...kesian oktober  dilabelkan begitu,maaflah la ye...bukan itu niat dihati...

Nak dijadikan cerita..pada tahun lepas juga...satu tragedi ngeri juga menimpa ke atas aku & keluarga...juga jatuh pada bulan oktober..pendek kata tragedi oktober seperti sinonim dengan kitaorang...tragedi tersebut berlaku keatas kenderaan kami sekuarga yang dipandu oleh encip suami rosak teruk akibat eksiden jalan raya... ce klik sini untuk cerita nya ;


Dan pada oktober tahun ini bukanlah nak dikatakan tragedi sangat pon tapi salah satu ujian hidup yang menimpa keatas ku...ceritanya begini~cewah..takdelah thrill sangat, sekadar luahan perasaan sebagai seorang manusia yang kadangkala ada rasa keciwa & sedih....itu aje...Aku sebagai seorang petugas yang makan gaji di sektor swasta telah diberikan 'kejutan' ( suprise lagi??...., tapi ni suprise yang sadis) oleh pihak management yang dinaungi oleh bukan bumiputera ( derrrr... tau jelah kan ..?)..  Dengan tanpa sebarang notis pemberitahuan & tiada kompromi, secara tak langsungnya kami ( yelah, salah sorangnya aku le) telah dilewatkan gaji bulanan dek kerana kesalahan orang lain...bak kata pepatah...kerana nila setitik, abis susu sebelanga...cam gitulah...dah le 'keciputan' gaji , nak dilewatkan pulak...aduh sadis....bile gaji lambat masuk, tetau jelah kan...~ maka tertunggaklah  bayaran  itu ini yang telah di setkan tarikh oleh pihak bank @ seangkatan dengannya...lebih malang lagi kalau ade yang 'suka tanam pokok bunga tu'...hu3 haru...(bagi yang senaseb akan paham situasi ini).... hurm..tulah kisah nye..hi3 memang ade yang tamau amik kisah, mesti cakap, " ler..pasal ni ke?"...tapi aku yang kisah pasal hak-hak gaji ini lagi-lagi tak seberapa & tak semewah yang tak kisah tu... yelah bahagian memasing....Tapi, walau macam mane pun...syukur jugak sbb gaji dah masuk jgk akhirnya daripada tak dapat langsung kan?...& terimalah seadanya, bertahan selagi boleh...doa & tawakal kpd Allah yang tak pernah henti-henti.... sekian cerita sadis untuk kali ini :p...terima kasih pada yang sudi membacanya...hu3


No comments:

Post a Comment